zaterdag 9 april 2016

De ontdekkoffer van Aboe


Dag vriendjes!

Na mijn weekje vol avontuur dat ik beleefd heb samen met Dobbe en Griet heb ik een koffer gevuld voor jullie met wat leuke souvenirs en proevertjes.

Wat kunnen jullie allemaal vinden in deze ontdekkoffer:
- Een Afrikaans kunstwerk om op te hangen in jullie klas.
- Een car rapide: dit is een busje dat lijkt op de busjes waarmee wij elke dag naar school gaan.
- Postkaartjes met leuke foto's van Senegal.
- Schelpjes die ik speciaal voor jullie geraapt heb op het strand.
- Leuke tekeningen die de kinderen van onze klas speciaal voor jullie gemaakt hebben.
- Een keskes: dit is een typisch Senegalees muziekinstrument, ik postte eerder al een filmpje op de blog met een demonstratie hiervan. Ga dus zeker eens kijken naar het filmpje en begin al maar te oefenen voor jullie muzikale uitdaging!


En dan tot slot nog de proevertjes:
- Enkele zakjes bananenchips (mijn favoriete tussendoortje!)
- Twee bussen guavesap: dit is vruchtensap van een typische tropische vrucht uit Senegal.

Smullen maar! Laten jullie mij weten of jullie het lekker vonden?
Hopelijk zijn jullie wat blij met de souvenirs, ik wens jullie alvast veel plezier ermee!

Groetjes van Aboe de ontdekkingsreiziger 

P.S.: Ik maakte ook enkele leuke collages met foto's van de avonturen die ik tot nu toe al heb mee gemaakt, kijk en lees zelf maar mee! Misschien kunnen jullie ze ophangen in de klas?







Geen opmerkingen:

Een reactie posten