dinsdag 3 mei 2016

Afscheidsfeestjes in Senegal

Dag vriendjes,

Ik ben een beetje verdrietig vandaag! Want het zijn onze laatste dagen hier in Senegal.
Ik ben natuurlijk wel blij dat ik binnenkort mijn familie en mijn vriendjes zoals jullie ga terug zien. Maar ik ga al mijn nieuwe vriendjes die ik hier gemaakt heb wel heel erg missen!

We hebben 2 afscheidsfeestjes gehouden, een afscheidsfeestje voor de kindjes van onze klas en een afscheidsfeestje voor ons gastgezin.
Het afscheidsfeestje met de kindjes was heel leuk, juf Griet en juf Gwen hadden hun Senegalees kleed aangedaan, het was een gek zicht!
En alle kindjes hadden ook hun mooie kleren aangedaan voor het feestje, kijk zelf maar op de foto!
Eerst hebben we samen frietzakjes geknutseld en versierd, daarna hebben samen gezongen en gedanst en allerlei leuke spelletjes gespeeld.
Om af te sluiten vulden we alle frietzakjes met heerlijke beignets die juf Griet en juf Gwen samen met gastmama Penda hadden gemaakt.
We bouwden onze kar om tot een echt beignetkraam!
Na lekker smullen was het helaas tijd om afscheid te nemen van elkaar...
We kregen nog een afscheidsspeech van onze begeleidster Aida.
We gaan elkaar nooit vergeten!

Ook het afscheidsfeestje in ons gastgezin was heel leuk en gezellig. Onze gastmama had fataya's gemaakt, dit zijn een soort van Senegalese loempia's. En we hebben samen spelletjes gespeeld en gedanst. We hadden ook cadeautjes voor ons gastgezin, hier waren ze heel blij mee!

Zo zo, dit is mijn laatste berichtje dat ik schrijf vanuit Senegal.
Zondag neem ik het vliegtuig terug naar België. Ik laat jullie iets weten wanneer ik veilig geland ben!

Tot binnenkort,
Aboe
Onze gastmama is beignets aan het maken voor ons afscheidsfeestje
Juf Griet en juf Gwen op de foto met de gastpapa

Een groepsfoto, allemaal in traditionele kledij
Frietzakjes knutselen
Samen spelletjes spelen
Spelletjes spelen
Samen dansen
Onze kar omgetoverd tot beignetkraam

Onze heerlijke zelfgemaakte beignets
Aanschuiven aan het beignetkraam...
Lekker smullen van de beignets 
Afscheidsspeech
Afscheidsfeestje in ons gastgezin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten